logo-1-512

جنرال سرویس آسانسور

شرکت گیتی آسانبر نصف جهان با نام تجاری آسانسور احمدی جهت خدمات آسانسور و فروش قطعات آسانسور در اصفهان،  خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، بهارستان و سایر نقاط استان اصفهان

می باشد .

جنرال سرویس آسانسور در واقع عملیاتی است که در شروع فرآیند سرویس و نگهداری آسانسور توسط یک شرکت جهت شناسایی ، رفع اساسی عیوب و انطباق کل مجموعه با اصول استاندارد، انجام          می شود.

این عملیات بسته به شرایط آسانسور ممکن است شامل اورهال – تعمیرات یا بازسازی اساسی و یا شامل تنظیمات سطحی و معمولی یک آسانسور باشد.

سرویس و نگهداری یک آسانسور بدون جنرال سرویس امکان پذیر نیست ، فرض کنید یک آسانسور به دلیل نقص فنی در سیستم مکانیکی ، موجب مراجعه متعدد سرویسکار در فواصل زمانی کم  جهت رفع خرابی آسانسور می گردد.

اگر سرویسکار نسبت به رفع اساسی مشکل مربوطه اقدام نکند، زحمات و مراجعات بسیار  ادامه داشته و این مسئله باعث ضرر طرفین (سرویسکار و ساکنین ساختمان) خواهد بود.

بنابراین عملیات اساسی و کلی مورد نیاز برای رفع خرابی در قالب جنرال سرویس تعریف می گردد.

جنرال سرویس آسانسور ممکن است شامل بازسازی یک آسانسور نیز باشد.

در واقع اگر مجموع قطعات یک آسانسور دچار فرسودگی شده و به پایان عمر خود نزدیک شود قبل از فاجعه می بایست نسبت به تعویض ، نوسازی و ارتقاء قطعات آن اقدام نمود.

در حقیقت این امر وقتی  اتفاق می افتد که تعمیرات و تعویض جزئی و داخلی قطعات در حالت کلی مقرون به صرفه و منطقی نبوده و صرفا تعویض کامل قطعات عمدتا مطلوب خواهد بود.

مهمترین و اساسی ترین بخش از مقوله جنرال سرویس (همچنین خود عملیات سرویس و نگهداری آسانسور) شناسایی عوامل پیدا و پنهان محیطی و داخلی در فرسایش مکانیکی و الکتریکی قطعات آسانسور بوده که این قطعات به علت این عوامل به طور پیوسته  در معرض تخریب، خوردگی و فرسودگی هستند.

بنابراین آشنایی با مواد اولیه، نحوه ساخت و عملکرد کلی آنها جزء ضروری و لاینفک رفع عیوب می باشد.

نتیجه گیری منطقی این است که همیشه  انتخاب نوع قطعات و نحوه نصب آنها چه در جنرال سرویس و چه در نصب آسانسور تعیین کننده کیفیت و هزینه های سرویس و نگهداری و میزان رضایت خود ساکنین از آسانسور خواهد بود.

فاکتورهایی که در جنرال سرویس توسط یک شرکت مورد ارزیابی قرارمی گیرد شامل موارد زیر می باشد :

رعایت استانداردها و ضرایب ایمنی

تناسب و هماهنگی در انتخاب تجهیزات با نیازهای کاربران

مسئولیت پذیری و ایفای تعهدات چه در جنرال سرویس و چه در سرویس نگهداری قطعات

دوام و عمر تجهیزات انتخابی

کاهش هزینه های سرویس و نگهداری و خدمات پس از فروش

نوسازی و مدرنیزه کردن تجهیزات

ضمانت و گارانتی قطعات نصب شده